hey mark
i bought the car a year ago when it was 92,000 km first hand.
when i bought the car after two months is start to shake the engine, i replaced the throttle, replaced map sensor, maf sensor, spark wires, plugs, i replaced almost everything lol, i saw what you wright on the idle speed, so i do on the vcds 143 that revs it on 800 rev. but it was "no help", and the engine is still shaking but the engine works more smooth. i think for for my opinion in my car - the problem is the flywheel. because the shaking that i see is bad shaking like big vibration. i replaced almost everything. my car mechanic says that in this year of my car (2010) there were a lot of problems with the flywheel. that looks like it, because the shaking comes from the bottom of the engine and comes to the gear and to the clutch. if you have any idea it will help me alot.
Перевод от модератора:
Привет Марк!
Я купил машину год назад, когда у неё был пробег 92 000 км с первых рук (прим. ред. Audi A3 102 л.с. 1.6 BSE + DSG 7 DQ200, 2010 года).
Потом, через 2 месяца после покупки двигатель начало трясти. Я поменял дроссель, МАП сенсор, МАФ сенсор, В/В провода, свечи, да почти всё поменял... Потом прочитал твой материал и поправил обороты холостого хода до 143 (800 об/мин). Тем не менее мотор всё-равно трясёт, но работает двигатель плавнее. Таким образом, я пришёл к выводу, что в моё случае, всем у виной маховик. Потому что это даже не тряска, а сильные вибрации. Мой механик говорит, что в этом году (2010) было очень много проблем с маховиками. Это действительно похоже на правду, потому как вибрации идут снизу двигателя и передаются на передачи и сцепление. Если у тебя есть какие-нибудь идеи относительно моей проблемы - буду очень признателен.
i bought the car a year ago when it was 92,000 km first hand.
when i bought the car after two months is start to shake the engine, i replaced the throttle, replaced map sensor, maf sensor, spark wires, plugs, i replaced almost everything lol, i saw what you wright on the idle speed, so i do on the vcds 143 that revs it on 800 rev. but it was "no help", and the engine is still shaking but the engine works more smooth. i think for for my opinion in my car - the problem is the flywheel. because the shaking that i see is bad shaking like big vibration. i replaced almost everything. my car mechanic says that in this year of my car (2010) there were a lot of problems with the flywheel. that looks like it, because the shaking comes from the bottom of the engine and comes to the gear and to the clutch. if you have any idea it will help me alot.
Перевод от модератора:
Привет Марк!
Я купил машину год назад, когда у неё был пробег 92 000 км с первых рук (прим. ред. Audi A3 102 л.с. 1.6 BSE + DSG 7 DQ200, 2010 года).
Потом, через 2 месяца после покупки двигатель начало трясти. Я поменял дроссель, МАП сенсор, МАФ сенсор, В/В провода, свечи, да почти всё поменял... Потом прочитал твой материал и поправил обороты холостого хода до 143 (800 об/мин). Тем не менее мотор всё-равно трясёт, но работает двигатель плавнее. Таким образом, я пришёл к выводу, что в моё случае, всем у виной маховик. Потому что это даже не тряска, а сильные вибрации. Мой механик говорит, что в этом году (2010) было очень много проблем с маховиками. Это действительно похоже на правду, потому как вибрации идут снизу двигателя и передаются на передачи и сцепление. Если у тебя есть какие-нибудь идеи относительно моей проблемы - буду очень признателен.
Последнее редактирование модератором: